ŠKODA heeft Adem, dé proefritplanner, gebruikt om de promotiecampagne van het automodel de Rapid kracht bij te zetten. Deze methode pakte zeer succesvol uit. De resultaten, geëvalueerd aan de hand van de verzamelde input, zijn interessant. De optie: plan een proefrit, wekt de interesse bij de doelgroep.
Promotiecampagne met EDM
Met een Elektronische Direct Mailing (EDM) is het mogelijk snel grote doelgroepen te bereiken. ŠKODA zette deze vorm van marketing in ter promotie van het automodel ‘de Rapid’. Deze mailing is destijds dinsdag 15 juli verstuurd met ondersteuning van Adem, waardoor de ontvanger de mogelijkheid kreeg direct online een proefrit in te plannen. Het inbouwen van deze functionaliteit laat de mailing aanzienlijk stijgen in commerciële waarde. De call to action in de mailing is namelijk op functionele wijze ondersteund door Adem, dé proefritplanner.
De Rapid
De campagne, ter vergroting van de populariteit van de Rapid, leverde geweldige resultaten. Het enthousiasme is groot en dat is niet vreemd. De ŠKODA Rapid biedt het beste van twee werelden: het is de perfecte gezinsauto, maar dan met scherpe lijnen, frisse elegantie en een pittige inborst.
Direct plannen met planbutton
Uit de geëvalueerde resultaten blijkt dat maar liefst 20 % van de EDM ontvangers op de planbutton heeft gedrukt. Op deze manier plant de klant direct online een proefrit in. Deze functionaliteit is mogelijk gemaakt door Adem, dé proefritplanner.